سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دبستان سمیه قهدریجان

  

مقدمه

یکی از مهمترین شاخه های روانشناسی روانشناسی کودک می باشد که در جوامع بشری در زمان گذشته به آن اهیتی داده نمیشود ولی امروزه با متوجه شدن این مهم تمرکز زیادی به آن شده است زیرا که اساس اصلی ساختار شخصیتی هر کودک در سه اصل اساسی تعریف میشود که عبارتند از :

سه میم شخصیتی کودک 1

 1-مادر (تا سنین 5 سالگی )- مدرسه ( دوران دبستان و ..... ) و  محیط ( که پیرامون اطراف ) میباشد که ساختار اصلی هر جامعه ای را کودکان سالم آن میسازند بدین نتیجه تمرکز و تخصص پیدا کردن بر روی پرورش فکری و جسمی وروحی و روانی کودکان به یکی از تخصصی ترین رشته ها تبدیل شده است در این تحقیق سعی شده است تا شما را با پاره ای از مسائل مهمی که در ارتباط با کودکان می باشد آشنا کرده و امید این است که طی چند سال آینده اهمیت بیشتری در کشور عزیز ما به این امر داده شود تا جامعه ی سالم تری داشته باشیم.

   احساسات کودکان 

    احساسِ گناهِ کودک فرصتی است برای آموختن مسؤولیت‌پذیری و دانستن پیامدهای رفتارش. واکنش والدین نسبت به خطای کودک می‌تواند تاثیر عظیمی بر تقویت ( یا تضعیف) وجدان کودک، قابلیت یادگیری درست و نادرست، و سطح علاقه به اجتماع و مسؤولیت‌پذیری او دارد. کودکانی که اجازه می‌یابند احساسات خود را درک و احساس کنند و والدین‌شان به آن‌ها کمک می‌کنند که احساسات‌شان را بشناسند و از آن‌ها درس بگیرند؛ در حال آموختن مهارت برخورد به روش مسؤولانه با مسائل زندگی هستند. در صورتی که احساسات بچه‌ها سرکوب ‌شود آن‌ها با سوءرفتار در اشکال گوناگون احساس خود را بیان می‌کنند.

 

سرگرمی در کودکان

  چگونه به کودک بیاموزیم خود را سرگرم کند

 بچه‌ها مدتها قبل از پاگذاشتن به دوران بزرگسالی فشار روانی را تجربه می‏کنند. برخی کودکان مجبورند با مشکلاتی چون کشمکش‌های خانوادگی، طلاق، تغییرات دائمی مدرسه، همسایه‌ها، توافقات مراقبت از کودک، فشار گروههای هم‌سال و بعضی وقت‌ها حتی با خشونت در خانواده یا جامعه‌شان دست و پنجه نرم کنند. بیشتر والدین کودکان نوپا آرزو می کنند که کودکشان بتواند تنهایی خودش را سرگرم کند. این خواسته والدین منطقی است، چون کودک نوپا می تواند اسباب بازی ها را بر دارد، با آن ها بازی کند، دنبال توپ بدود و کتاب ورق بزند. نوپاها آموخته اند که می توانند خودشان کارهایی انجام دهند و اتفاقاً اغلب هم در انجام کارها توسط خودشان پافشاری و سماجت به خرج می دهند. 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/11/18ساعت  8:4 عصر  توسط خ 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آموزشگاه دخترانه دبستان سمیه - قهلنجان
    محبت به دانش آموزان
    کادر اموزشی دبستان سمیه نوبت یکم
    سلام بر سپیده ی صبح
    روانشناسی کودک (3) معاون پرورشی دبستان سمیه . ع - جهانتیغی
    روانشناسی کودک (2) معاون پرورشی دبستان سمیه : ع-جهانتیغیی
    پیام تبریک
    روان شنبسی کودک (1) معاون پرورشی دبستان سمیه یک: ع - جهانتیغی
    پیام تبریک سی امین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی
    از ماموت تا فیل
    منوی اصلی